vrijdag 14 juni 2024

Eier-garnalencocktail

 Hoi!
Door de drukte een tijd geen nieuw recept hier te vinden, maar dat betekent niet dat ik niets geprobeerd heb natuurlijk. Vandaag een voorgerechtje dat ik vaker maak als ik eters krijg. En altijd een succes! Ook dit recept is voor 4 personen.

Eier-garnalencocktail


Jonge bladsla&veldsla, 3 gekookte en gepelde eieren, 6 roma tomaatjes, 150 gr. cocktailgarnalen, 125 gram crème fraîche, 2 eetlepels mayonaise/halvanaise, citroensap, gedroogde of verse bieslook.

Was de tomaatjes en snijd ze in vieren. Doe de garnalen in een kom en besprenkel ze met een beetje citroensap. Snijd de eieren in stukjes en voeg dit met de tomaatjes door elkaar. Roer de crème fraîche en de mayonaise door elkaar tot een geheel.



Leg een bodem sla in een glas of schaaltje. Verdeel daarover het garnalen-eiermengsel. Vervolgens leg je met een lepel een flinke dot van de saus erop. Garneren met wat bieslook.

Eet smakelijk!





13 opmerkingen:

  1. Lekkere variatie op de standaard garnalen cocktail al blijft die ook nog steeds op mijn lijstje voor gasten staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm, dat klinkt als een feestje voor de smaakpapillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er als een lekkere variant uit!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker recept GerJanne
    Sjiek zo'n voorgerechtje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik weet nooit zo goed raad met een voorgerecht, dus ik ben hier blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een variant op de klassieke garnalen cocktail.Maar deze is vast ook lekker als voorgerecht of als salade bij de lunche.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht eerst garnalen dat wordt niks ( voor Wim) maar misschien ook wel het proberen waard en moet ik het gewoon doen…. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke variatie op de klassieke garnalencocktail.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er mooi en lekker uit. Leuk om weer een nieuw idee voor een voorgerecht te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Om je vingers bij op te eten, zo lekker lijkt mij dit!
    Vroeger was ik dol op de garnalen cocktail die mijn moeder vaak maakte, ik ga dit zeker eens proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen