maandag 8 april 2024

Spaghetti met zalm

 Hai!
Het is begonnen met een basisrecept waar ik steeds op varieerde. Nu wordt het tijd om eens wat vast te leggen. Dit blog helpt daar enorm mee. Foto's maken is nog wel even wennen. Deze keer heb ik geen foto van de ingrediënten, gewoon vergeten.
Alleen van de verse spaghetti die ik bij Jumbo kocht. Hier in het dorp zijn 4 grote supermarkten, waar ik boodschappen doe. Jumbo is het dichtstbij. Je kunt de ingrediënten natuurlijk ook bij andere supermarkten kopen.
Wij eten in verhouding wat minder pasta per persoon dan vroeger.  Deze zak met 250 gram is voor ons genoeg voor 4 personen. Als je twijfelt of het voor jou genoeg is dan zou ik een soepje vooraf serveren.


Spaghetti met zalm

250 gr. verse spaghetti, 1 grote ui, 2 teentjes knoflook, 100 gram zalm, 1 courgette, 1 rode paprika, 200 gram kastanje champignons, 120 gram tuinerwtjes (diepvries), 125- 200 gr crème fraîche, peper, zout, olijfolie.

Snijd de ui, knoflook, paprika en courgette in stukjes. Schoon de champignons met een vel keukenrol en snijd ze in plakje of stukken. Fruit de ui in olijfolie. Pluk de zalm in stukjes (of snijden als je niet van vette vingers houdt), bak deze even mee. Voeg de champignons toe en bak deze 5 minuten mee, steeds even omroeren. Vervolgens bak je de courgette, paprika en tuinerwtjes erdoor en laat het zachtjes bakken.
Kook in tussen de spaghetti gaar in water met zout. Als de spaghetti gaar is in een zeef of vergiet uit laten lekken.
Als er veel vocht uit de champignons en groente is gekomen, deze voor en groot deel afgieten. Roer de crème fraîche door het zalm groentemengsel. Breng op smaak met peper en evt zout.

Op de foto zit de crème fraîche er nog niet door.  Je ziet dat ik 125 tot 200 gram crème fraîche bij de ingrediënten heb staan. Ik koop meestal de goedkopere variant van 200 gram. Meestal doe ik niet alles erdoor, maar dat kan natuurlijk heel goed, zeker voor 4 personen.
Als deze goed is door gewarmd, roer je de spaghetti erdoor.

Eet smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. Lijkt me een heerlijk recept. Ga ik zeker ook eens maken. Wij hebben hier ook verschillende supermarkten, maar de verse spaghetti en ook de tagiatella van de jumbo vinden we toch het lekkerst. Ik ga je recepten zeker volgen. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dat zal goed smaken GerJanne
    Bedankt voor het delen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat lijkt me lekker en 250 gram pasta is zeker genoeg wij halen deze verse bij ah
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me super lekker! Voor ons is dit meer dan genoeg!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze lijkt me ook heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me erg lekker, ga het zeker een keer proberen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze komt voor komende week op het menu
    Groetjes Aartje

    BeantwoordenVerwijderen