dinsdag 16 april 2024

Gele rijst met chorizo, kikkererwten en cashewnoten

 Hai!
Vandaag een recept wat ik per toeval maakte. Ik had net boodschappen gedaan en nog geen idee wat we zouden eten. De (koel)kast open getrokken en kijken wat ik in huis had.
Dat bracht me op het volgende idee. Onderstaand recept is voor 2 personen. Niet alle ingrediënten staan op de foto dus voor je het gaat maken even kijken of je alles in huis hebt.

Gele rijst met chorizo, kikkererwten en cashewnoten

100 gram gele rijst, 125 gram chorizo, 1 ui, klein blikje kikkererwten, 1 of 2 preien, halve rode paprika, 60 gram cashewnoten, halve kippenbouillontablet, 250 ml water, olijfolie.

Snijd de chorizo in kleine blokjes, snijd de ui en bak dit samen in 1 eetlepel olijfolie. Was en snijd vervolgens de paprika in stukje en de prei in ringetjes. Bak dit zachtjes mee. Voeg de rijst toe (ja, ongekookt!) en roer dit er doorheen. Voeg water toe en de halve bouillontablet. Laat dit 10 tot 12 minuten zachtjes garen, af en toe omroeren. Als het water opgenomen is door de rijst, de uitgelekte kikkererwten en de cashewnoten erdoor roeren. Nog even doorwarmen.

Voor een vegetarische variant laat je de chorizo weg en doe je er 60 gram noten extra door.

Eet smakelijk!

9 opmerkingen:

  1. Ha GerJanne, zeker niet moeilijk, en ook makkelijk om bepaalde ingrediënten aan te passen. Mooi jou naslagwerk. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit al ben ik geen fan van kikkererwten, misschien toch eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooi recept, GerJanne
    En goed aan te passen denk ik zo, want kikkererwten zijn niet mijn favoriet...
    Bedankt weer!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk een eenpansgerecht, dat zijn mijn favoriete recepten hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het er lekker uitzien, maar mijn kok is geen kikkererwtenfan, helaas.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een handig en gemakkelijk recept. Als vegi variant zou ik er gerookte tofu onder doen. Mmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt heel lekker en best makkelijk om te maken.
    De meeste ingrediënten heb ik altoos in huis dus een recept om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me lekker en makkelijk om te maken!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen